OBİ' de 2. Gün: HoloSkin, ScratchJr

OBİ' de 2. gün bugünün dijital oyununun geleceğin geleneksel oyunu olacağı fikriyle başladı. Bu fikir dijital oyunun önemini anlamlandırmada, benim için önemli bir farkındalık yarattı. İkinci çarpıcı olan nokta, 10 yıl sonra hangi oyuncakların piyasada olacağı ya da çocukların ne tür oyuncaklarla oynayacaklarını içeren soruydu. Gelecek için bu gün eğer yapay zeka ya da robotları çoktan konuşulmaya başladıysa, hiç kuşkusuz ki bu durum oyuncaklara da yansıyacaktır. O nedenle belki de eğitimciler olarak dijital oyuna daha fazla yer vermek, dijital oyunu eğitim sürecinin içerisine etkili bir şekilde dahil etmek, hatta dijital oyunları kontrol edebilmek adına oyun yaratma sürecinin bir parçası olmak oldukça önem taşımakta.
Biz OBİ' de 2. günde bu soru eşliğinde, gruplara ayrıldık ve artık materyaller ile, 10 yıl sonra çocuklar tarafından oynanabilecek bir oyuncak tasarlamaya başladık. Grup olarak hologram ile farklı seviyelerde istediği yerlere gidebilme özgürlüğü sunan ve çip ile çalışan "HoloSkin" isimli bir oyuncak tasarladık.

HOLOSKIN

Günün diğer önemli vurgusu biz katılımcıları ilk kez "kod" ve "kod yazma" ile tanıştıran ScratchJr isimli programı öğrenme süreciydi. ScratchJr 5-7 yaş arası çocukların kendi hikayelerini, oyunlarını kodlar aracılığıyla yaratabilmelerini sağlayan MIT Lab tarafından geliştirilen bir program. Aynı zamanda program aracılığıyla çocuklar problem çözme, tasarlama ve kendilerini yaratıcı bir şekilde ifade etme fırsatı buluyorlar. Okul öncesi dönemdeki çocuklara 21. yy becerilerini kazandırmada ve kod farkındalığının temelini oluşturmada, bu programın eğitim sürecinde öğretmenler tarafından bir araç olarak kullanılması oldukça önemli bir rol üstlenebilir.








Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OBİ' de 5. Gün: Eğitimde Teknoloji Kullanımı İle İlgili İlkeler ve Storybird

OBİ' de 4. Gün: Robot Oyunları ve 3D Yazıcı