OBİ' de 6. Gün: Dijital Dünyada Ebeveyn Tutumları, Oyun Uygulamaları
OBİ' de 6. günde, dijital oyunda yetişkin rolüne ve ebeveyn tutumlarına göz attık. Dijital ebeveynin çocukların dijital oyun kullanımındaki sahip olması gereken rolleri dijital okuryazarlık, farkında olma, kontrol, etik ve yenilikçilik olmalıdır.
Dijital teknoloji kullanımında karşımıza çıkan ebeveyn tutumları "Kısıtlayıcı Aracılık", "Aktif Aracılık", " Birlikte Kullanma", "Ebeveyn İzlemesi" dir. Kısıtlayıcı aracı olan ebeveynler dijital kullanım yerini, kullanım süresini ve kullanım biçimini sınırlandıran tutum ve davranışları içermektedir. Aktif aracılık çocuğun medya kullanımıyla ilgili açıklayıcı ve yönlendirici tutumları içeren, çocukla konuşan, çocuğun kişisel bilgileri koruması gerektiğini ve bunu nasıl yapacağını anlatan davranışları içerir. Birlikte kullanım medya kullanımını eğlenme ya da eğitim amaçlı çocukla birlikte kullanmadır. Ebeveyn izlemesi ebeveynin çocuğun girdiği internet sayfalarını denetlemesi, sadece kendisi yanındayken internette olmasına izin veren bir tutumdur.
Bunun yanı sıra 0-18 ay arası tavsiye edilen dijital medya kullanım süresi, görüntülü konuşma gibi gerçek kişilerle etkileşimler yoluyla 5-10 dk oynama şeklinde olurken; 18-24 ay arasında yetişkin eşliğinde nitelikli oyunlar ile max. 30 dk oynama; 2-6 yaş arasında aralıklı sürelerle (20+20+20 dk) yetişkin eşliğinde nitelikli oyunlar ile max. 60 dk oynama şeklinde olmaktadır.
Ayrıca bugün farklı oyun uygulamalarını inceleme ve değerlendirme fırsatı bulduk. Ben "Math Planet", "Mental UP" ve "Toddler kids games" isimli oyun uygulamalarını inceledim. Bunlardan Math Planet ve Mental Up isimli oyun uygulamalarının, içerik ve hedeflediği eğitici süreç ile ilgili olarak uygun olduğunu düşünmekteyim. Math planet seviyeyi
geçtikçe diğer seviyeyi açan, ve eğlenceli bir şekilde matematik becerilerini
öğretmeyi amaçlayan bir oyun uygulaması. Görseller çok gelişmiş değil ama
hedeflediği matematik becerileri için yeterli bir oyun olduğunu düşünüyorum. Mental Up eğlenceli hafıza oyunları, eşleştirme gibi günlük zihin egzersizlerini içeren bir oyun uygulaması. Uygulamanın güzel tarafı; kayıt olma ve hitap ettiği yaş ve seviyeleri seçme kısmının yetişkin denetimine bırakılmış olması. "Toddler kids games" oynarken reklamların çıktığı ve farklı seviyelere ulaşılamayan çok da eğitici olduğunu düşünmediğim basit bir labirent oyunu.
Bunun yanı sıra 0-18 ay arası tavsiye edilen dijital medya kullanım süresi, görüntülü konuşma gibi gerçek kişilerle etkileşimler yoluyla 5-10 dk oynama şeklinde olurken; 18-24 ay arasında yetişkin eşliğinde nitelikli oyunlar ile max. 30 dk oynama; 2-6 yaş arasında aralıklı sürelerle (20+20+20 dk) yetişkin eşliğinde nitelikli oyunlar ile max. 60 dk oynama şeklinde olmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder